Home         Articles         Study         Library         History         Heresy         Blogs


CHAPTER 12.

OF FREE-WILL, THE NATURE AND POWER THEREOF.



ENDNOTES:

[1] Hieron. ad Ruff

[2] “Pelagius: Dogma quod—Pestifero vomuit coluber sermone Britannus.”—Prosper. de Ingrat., cap. 1.

[3] Adfuit, exhortante Deo provisa per orbem, Sanctorum pia cura patrum:—1. Pestern subeuntem Prima recidit, Sedes Roma Petri. 2. Non segnior inde, orientis Rectorum cura emicuit. Synod. Palest. 3. Hieronymus libris valde excellentibus hostem Dissecuit. 4. Atticus Constantinop. 5. Duae Synodi Africanae.”—Prosper. de Ingrat.

[4] “Concilium cui dux Aurelius ingeniumque Augustinus erat. Quem Christi gratia cornu Uberiore rigans, nostro lumen dedit aevo.”—Prosp., ibid.

[5] “Dixit Pelagius, quis est mihi Augustinus? Universi acclamabant blasphemantem in episcopum, ex cujus ore, dominus univerae Africae, unitatis indulserit felicitatem, non solum a conventu illo, sed ab omni ecclesia pellendum.”—Oros. Apologet., p. 621, de Synod. Palest.“Prae omnibus studium gerite libros. S. Aug. quos ad Prosp. et Hilar. scripsit, memoratis fratribus legendos iugerere,” etc.—Epist. Synod. Byzac.

[6] “Imo noverunt, non solum Romanam Africanamque ecclesiam, sod per omnes mundi partes, universae promissionis filios, cum doctrina hujus viri, sicut in tota fide, ita in gratiae confessione congruere.”—Prosp. ad Rufin. “Augustinum sanctae recordationis virum pro vita sua, et meritis, in nostra communione semper habuimus, nec unquam hunc sinistrae suspicionis saltem rumor suspexit.”—Coelest., Epist. Ad Gal. Episcop. These I have cited to show what a heavy prejudice the Arminian cause lies under, being professedly opposite to the doctrine of St. Austin, and they continually slighting of his authority.

[7] Homo non libertate gratiam, sed gratia libertatem, assequitur.”—Aug.

[8] “Libertas Arbitrii consistit in eo, quod homo, positis omnibus requisitis ad volendum, indifferens tamen sit, ad volendum vel nolendum, hoc vel illud.”—Armin. Art. Perpend., p. 11.

[9] “Voluntatem comitatur proprietas quaedam inseparabilis, quam libertatem vocamus; a qua voluntas dicitur potentia, quae positis omnibus praerequisitis ad agendum necessariis, potest velle et nolle, aut velle et non velle.”—Remon. in Act. Synod, p. 16.

[10] “Omnes irregeniti habent Lib. Arbit. et potentiam Spiritui Sancto resistendi, gratiam Dei oblatam repudiandi, consilium Dei adversus se contemrendi, evangelium gratiae repudiandi, ei qui cot pulsat non aperiendi.”—Armin. Artic. Perpend.

[11] “Positis omnibus operationibus gratiae, quibus Deus in conversione nostri uti possit, manet tamen conversio ita in nostra potestate libera, ut possimus non converti; hoc est, nosmet ipsos convertere vel non convertere.”—Corv, ad Bog., p. 263.

[12] “Non potest Deus Lib. Arbit. integrum servare, nisi tam peccare hominem sineret, quam bene agere.”—Corv, ad Molin., cap. 6.

[13] “Semper Remonstrantes supponunt liberam obediendi potentiam et non obediendi; ut qui obediens est idcirco obediens censeatur, quia cum possit non obedire obedit tamen, et e contra.”—Rem. Apol., p. 70.

[14] “Quod si quis dicat omnes in universum homines, habere potentiam credendi si velint, et salutem consequendi: et hanc potentiam esse naturae hominum divinitus collatam, quo tuo argumento eum confutabis?”—Armin. Antip., p. 272.

[15] “Lib. Arbit. est rei sibi placitae spontaneus appetitus.”—Prosp, ad Collat., cap. 18, p. 379.

[16] “An ulla actio S. S. immediata in mentem aut voluntatem necessaria sit, aut in Scriptura promittatur ad hoc, ut quis credere possit verbo extrinsecus proposito, negativam tuebimur.”—Episcop., Disput. Privat.

Copyright © 2008 [www.seeking4truth.com]. All rights reserved .Revised: 05/17/2009