Home         Articles         Study         Library         History         Heresy         Blogs


CHAPTER 4.

OF THE PROVIDENCE OF GOD
IN GOVERNING THE WORLD DIVERSELY, THRUST
FROM THIS
PRE-EMINENCE BY THE ARMINIAN IDOL OF FREE-WILL.


 

S.S.

Lib. Arbit.

“Thou hast wrought all our works in us,” Isaiah 26:12. “My Father worketh hitherto,” John 5:17.

“God by his influence bestoweth nothing on the creature whereby it may be incited or helped in its actions,” Corvinus.

“The preparations of the heart in man, and the answer of the tongue, is from the LORD,” Proverbs 16:1. “The king’s heart is in the hand of the LORD, like the rivers of water: he turneth it whithersoever he will,” Proverbs 21:1.

“Those things God would have us freely do ourselves; he can no more effectually work or will than by the way of wishing,” Vorstius.

 


ENDNOTES:

  [1] Qei>a pa>ntwn ajrch< di> h=v a[panta kai< e]sti kainei.—Theophrastus, apud Picum. Vid. Senecam de Provid. et Plotinum.

  [2] “An actus divinae providentiae omnium rerum conservatrix, sit affirmativus po-tentiae, an tantum negativus voluntatis, quo nolit res ereatas perdere.”—Rem. Apol., cap. 6.

  [3] “Providentia seu ratio ordinis ad finem duo praecipue continet: principium decernens seu ipsam rationem ordinis in mente divina, ipsi Deo coaeternum, et principium exequens, quo suo modo, per debita media, ipsa in ordine et numero disponit.”—Thom.

  [4] “Majestatem Dei dedecet scire per momenta singula, quot nascantur culices, quae pulicum et muscarum in terra multitudo.”—Hieron, in cap. 1, Hab.

  [5] “Quis disposuit membra pulicis ac culicis, ut habeant ordinem suum, habeant vitam suam, habeant motum suum,” etc. “Qui fecit in coelo angelum, ipse fecit in terra vermi culum, sed angelum in coelo pro habitatione coelesti, vermiculum in terra pro habitatione terrestri, nunquid angelum fecit repere in coeno, aut vermiculum in coelo,” etc.—Aug., tom. 8, in Psalm 148.

  [6] Rem. Apol., cap. 6.

  [7] “Qui sic homines voluit esse liberos ut fecit sacrilegos.”—Aug.

  [8] Ta< ejf j uJmi~n ouj th~v pronoi>av ajlla< tou~ hJmete>rou aujtezousi>ou.—Damascen.

  [9] “Deus influxu suo nihil confert creaturae, quo ad agendum incitetur ac adjuvetur.”—Corv. ad Molin., cap. 3. sect. 15, p. 35.

  [10] “Quae Deus libere prorsus et contingenter a nobis fieri vult, ea potentius aut efficacius quam per modum voti aut desiderii, velle non potest.—Vorst. Parasc., p. 4.

  [11] “Deinde etsi in isto casu destinatum aliquod consilium ac voluntas Dei determi-nata consideranda esset, tamen in omnibus actionibus et in its quidem quae ex deliberato hominum consilio et libera voluntate et male quidem fiunt, ita se rem habere inde concludi non possit, puta, quia hic nullum consilium et arbitrii libertas locum habent.”—Corv. ad. Molin., cap. 3. sect. 14, p. 33.

  [12] “Respectu contingentiae quam res habent in se, tum in divina scientia Deo expectatio tribuitur.”—Rem. Defen. Sent. in Act. Syn., p. 107.

  [13] “Potentia voluntatis, ab omni interna et externa necessitate immunis debet mahere.”—Rem. Confes., cap. 6. sect. 3. Vid. plura. Rem. Apol., cap. 6. p. 69, a.

  [14] “In arbitrio creaturae semper est vel influere in actum vel influxum suum suspendere, et vel sic, vel aliter influere.”—Corv, ad. Molin., cap. 3. sect. 15.

  [15] “An conservatio ista sit vis sive actus petentiae an actus merus voluntatis negativus, quo vult res creatas non destruere aut annihilare,—pesterius non sine magna veri specie affirmatur: locus ad Hebrews 1:3 inepte adducitur.”—Rem. Apol., cap. 6. sect. 1, p. 68, a.

  [16] “Curandum diligenter, ut Deo quidem universalis, homini vero particularis influxus in actus tribuatur, quo universalem Dei influxum, ad particularem actum determinet.”—Corv, ad Molin., cap. 3. sect. 5.

  [17] “Ita concurrit Deus in agendo, cum hominis voluntate, ut istam pro genio suo agere et libere suas partes obire sinat.”—Rem. Confes., cap. 6. sect. 3.

  [18] “Influxus divinus est in ipsum actum non in voluntatem.”—Armin. Antip., alii passim.

  [19] “Determinatio cum libertate vera nullo modo consistere potest.”— Rem. Apol., cap. 7. fol. 82

  [20] “Providentia divina non determinat voluntatem liberam ad unam contradictionis vel contrarietatis partem.”—Armin. Artic. Perpen.

  [21] “Dominus dissipavit consilium quod dederat Achitophel agendo in corde Absolon, nt tale consilium repudiaret, et aliud quod ei non expediebat eligeret.”—Aug, do Grat., et Lib. Arbit., cap. 20.

  [22] “Qui aliquid boni a Deo non effici affirmat, ille Deum esse negat: si namque vel tantillum boni a Deo non est: jam non omnis boni effector est eoque nec Deus.”—Bucer. 3 cap. 9. ad Rom.

Copyright © 2008 [www.seeking4truth.com]. All rights reserved .Revised: 05/17/2009